עורך דין התחדשות עירונית

עורך דין התחדשות עירונית

חשיבות עורך דין בעסקת נדל"ן התחדשות עירונית

תחום ההתחדשות העירונית צובר תאוצה בעשורים האחרונים ביתר שאת. הוא מושפע ממגמת הגידול האקספוננציאלית באוכלוסייה, בשילוב עם שאיפת המדינה והרשויות המקומיות לחדש את המרחב האורבני בתחומן.

לראיה, אנו עדים מדי שנה למספר הולך וגדל של פרויקטים על טהרת התחדשות עירונית, לרבות תמ"א 38 ופינוי-בינוי. אלו מעניקים ערך מוסף הן לדיירים הזוכים בשדרוג איכות החיים ובהשבחת נכסיהם, וכן עבור יזמים ומשקיעי נדל"ן המחפשים אחר תשואה מניבה עבור כספם.

עם זאת, על אף התהודה לה זוכים פרויקטים להתחדשות עירונית, מדובר בתחום מורכב ורב-גוני, הדורש הבנה יסודית בניואנסים שונים, החל מהיבטים הנדסיים, סוגיות מיסוי וליווי פיננסי, טיפול בעסקאות מורכבות, ועד להתנהלות ישירה מול היזם או הקבלן המבצע.

עורך דין התחדשות העירונית – למה זה חשוב?

ניסיון העבר מלמד כי שכירת שירותיו של עורך דין התחדשות עירונית, היא במקרים רבים ההבדל בין עסקאות מוצלחות אשר קורמות עור וגידים ועולות בקנה אחד עם צרכי הלקוח, לבין עסקה כושלת אשר מותירה מי מבין הצדדים אל מול שוקת שבורה.

כדאי לדעת כי אחד מתפקידיו המרכזיים של עורך דין התחדשות עירונית נעוץ בעצם היותו בעל הבנה מעמיקה של החוק, כדוגמת חוקי התכנון והבניה וההתנהלות מול הוועדות המחוזיות והמקומיות או חוק המכר. הוא אמון גם על ניתוח הסכמים ומעבר יסודי ברמה המשפטית תוך שאיפה לעגן את זכויותיהם של הדיירים, ייצוג במשא ומתן על מנת להשיג עבורם את התמורה הגבוהה ביותר, וכן כגורם המשמש עבורם כמשענת תוך הפחתת הסיכונים המשפטיים שעלולים להתעורר במהלך הפרויקט. כך לדוגמה, הוא יכול להתריע במסגרת החוזה המשפטי אותו הוא עורך מול אפשרות של אי עמידה בלוחות הזמנים או הפרה יסודית של תנאי החוזה מצד היזם, דרך ליקויים בשלבי הבנייה ועוד.

נדבך אחר עליו יש לתת את הדעת בעת בחירה בעורך דין התחדשות עירונית מקורו בחיסכון בזמן ובמשאבים יקרים. מתפקידו של עורך הדין כאמור לנהל את המשא ומתן מול היזם באופן יעיל, תוך חיסכון של עלויות משפטיות עבור הדיירים ובפרק הזמן המהיר ביותר. עצם היכרותו עם שוק הנדל"ן בכלל ותחום ההתחדשות העירונית בפרט, הינו ערובה לעיתים מפני טעויות קריטיות, אשר עלולות להשליך באופן משמעותי על היתכנות הפרויקט.

יד ביד לאורך כל הדרך: עו"ד עידן שטרית ושות'

במציאות מורכבת של שוק נדל"ן רווי באתגרים ומהמורות, קיימת חשיבות עליונה לייצוג מקצועי ואיכותי ללא פשרות, כזה אשר יוכל ללוות אתכם לאורך כל שלבי הפרויקט.

לאור ניסיון של קרוב ל-15 שנים בענף, צבר משרד עורכי הדין עידן שטרית ושות' מוניטין כמשרד מוביל המאגד תחת קורת גג אחת את תחום ההתחדשות העירונית על בוריו.

עורך דין התחדשות עירונית עידן שטרית

באמצעות חדשנות ויצירתיות, המגובים בידע משפטי רחב היקף, מוביל המשרד את לקוחותיו במגוון רחב של פרויקטים, החל מעסקאות ליווי מכר, עסקאות קומבינציה, תמ"א 38, פינוי-בינוי. המשותף לכולם הוא עצם היותם נמנים תחת עולם ההתחדשות העירונית. הדורש ידע קפדני עד רמת הפרטים הקטנים ביותר.

לראיה, המשרד מרכז פעילות בפריסה ארצית תוך הקפדה על ערכי יושרה, אמינות ומקצועיות אותם הוא מציב כנר לרגליו.

שתפו:

GET IN TOUCH

צרו קשר

דילוג לתוכן