שכונות התחדשות עירונית בפתח תקווה

תנופת הבניה המואצת המאפיינת את גוש דן בשני העשורים האחרונים אינה פוסחת גם על פתח תקווה, העיר הרביעית בגודלה בישראל, שחצתה זה מכבר את רף רבע מיליון התושבים.
על שכונות התחדשות עירונית בפתח תקווה קראו בהמשך הכתבה.

אלא שזוהי רק ההתחלה עבור "אם המושבות" שמתעתדת לבסס את מעמדה גם בשנים הבאות.
לצד השקעה לאומית רחבת היקף בתשתיות ותחבורה ציבורית, אזורי עסקים ותעשייה עתירת ידע, היא מתאפיינת גם בעשרות רבות של פרויקטים על טהרת התחדשות עירונית.
אלו צצים כמו פטריות אחרי הגשם בכל רחבי העיר, הן בשכונות הוותיקות והן בשכונות חדשות המושכות אליהן תושבים בעלי רקע סוציו-אקונומי איתן.

ואם כבר הזכרנו התחדשות עירונית.
לטובת מימוש החזון של העיר ומטרה מוצהרת לסייע לציבור התושבים וכן ליזמים מקומיים לקדם פרויקטים של התחדשות עירונית, יזמה עיריית פתח תקווה הקמת מינהלת להתחדשות עירונית ("כרמים") אשר מתפקידה לשמש כגורם על האמון על ליווי ומתן מידע מקיף בתחום על רבדיו השונים.
המנהלת אמונה, בין היתר, על החייאת המרקם הבנוי, הכנסת שימושי קרקע חדשים, כמו גם על ניצול יעיל של תוואי הקרקע תוך שמירה על ערכים סביבתיים.

שכונות התחדשות עירונית בפתח תקווה
שכונות התחדשות עירונית בפתח תקווה

להיות שם כשזה קורה: שכונות התחדשות עירונית בולטות בפתח תקווה

פתח תקווה לאורכה ולרוחבה נהנית מהליכי התחדשות עירונית המסייעים לה בתהליך אורבני מרתק וכזה שפשוט אי אפשר להישאר אדישים אליו.
ככלל, לפי הנתונים נוספו בעשור האחרון לתחומי העיר כ-20 אלף יחידות דיור חדשות, בעיקר בצפון ומזרח העיר.

שכונה המגלמת בדמותה את תהליך ההתחדשות המרשים האופף את פתח תקווה, היא לב המושבה.
זוהי שכונה ותיקה הממוקמת בלב העיר המאופיינת רובה בבנייני רכבת בני 4-3 קומות בני 80-60 שנים.
על פי התכניות הקיימות, השכונה צפויה לעבור שינוי מן המסד עד הטפחות, בדגש על עשרות תוכניות פינוי בינוי והתחדשות עירונית, שצפויות להוסיף כ-2500 יחידות דיור לתחומה.

שכונה נוספת שיש להתייחס אליה היא שכונת יוספטל שבמזרח העיר, שצפויה אף היא ליהנות באמצעות פרויקטים להתחדשות עירונית לתוספת מוערכת של כ-3000 יחידות דיור בעשור הקרוב, לצד פיתוח המרחב הציבורי, שטחי תעסוקה ומסחר.

קראו בהרחבה על עורך דין התחדשות עירונית

שתפו:

GET IN TOUCH

צרו קשר

דילוג לתוכן